Tuesday, February 13, 2007

Flyttlängtan.

Jag vill flytta, och jag vill flytta NU. Att det ska ta så lång tid med alla pengar och min syster och allt det där. Varför kan man inte bara driva ut henne ur lägenheten och säga : Hejdå. Nu flyttar du ut. Men det går ju inte. Hon är, och förblir, min syster och såna ska man tycka om. Det gör jag. Skämmes att jag tycker att hon är seg. Det är ju inte hennes fel. Det är pengarnas fel. Ah, som jag svamlar!

Jag och Thomas ska ut till Birsta snart för att träffa hans mother. Ska bli trevligt. Nog om det.

Steg no.1 är avklarat: Har sökt till polisutbildningen. Behöver bara skicka in lite bilagor som simintyg, betyg och andra meriterande saker. Spännande! Men jag hoppas inte för mycket, för jag vill inte bli besviken... Besviken är aldrig ett bra ord.

Tills vidare!

2 comments:

Anonymous said...

skickar du med baddarmärket oxå?

Johell said...

Roligt som fan Therese! Jag håller tummarna! :)